ett uttalande! JA FÖRFAN

har det alltid varit såhär eller kan man kalla det för ett nytt problem i vårt samhälle?
jag kom till en skola där majoriteten utav smågrabbarna i årskurs 1 och 2 kasta ur sig grova kommentarer och betedde sig fan INTE OK! att pojkar i den åldern precis har börjat fått upp ögonen för tjejer och därför inte vet hur man ska bete sig närheten av dom är fullkomligt förståligt. att dom springer på toa och ska kamma till håret för att imponera för den "nya snygga tjejen" tar man med ett milt skratt och leende på läpparna men att få kommenterar som "linnéaaa du, du! han vill knulla med dig!" och "du och jag ska göra barn" är några kommentarar jag inte var beredd på! chockerande och förjävligt... att dom även tog sig friheten att konstant peta på min rumpa, dra upp min tröja och försöka dra ner dragkedjan på mina byxor..........jag hade aldrig trott att det var möjligt! om jag ska överdriva lite skämtsamt kan man kalla det för sexuella trakasserier. men det kan jag inte riktigt göra.. just eftersom dom inte ens vet vad det är dom pratar om. men en sak bör dom ta mig fan veta om - att det inte är ett ok beteende!

alla barn är värda att få lära sig om respekt! och det kan man som förälder inte vara rädd för att prata om. och så som jag uppfattat det nu, måste det göras i betydligt tidigare ålder än vad jag trodde.

Kommentarer
Postat av: Sis

Men shiiit! Usch vad tråkigt.

2013-01-31 @ 09:27:16
URL: http://lisanow.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0